niedziela, 6 stycznia 2013

Dogoterapia...

W przedszkolu, do którego uczęszcza Karolek stosuje się m.in. dogoterapię, wykorzystującą kontakt z psem. Można ją stosować w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz uszkodzeniami narządu ruchu, autyzmem, a także u dzieci z zaburzeniami psychicznymi. 
Zajęcia te oddziaływają na sferę emocjonalną, sprzyjają eliminowaniu agresji i autoagresji, kształtowaniu pozytywnych emocji, wspomagają rozwój empatii i samoocenę. Zajęcia z udziałem psa wpływają na koncentrację uwagi, rozwój funkcji poznawczych, pobudzają zmysł wzroku, słuchu, dotyku i węchu. Dzieci biorące udział w zajęciach uczą się określania związków przyczynowo – skutkowych, rozpoznawania kolorów i kształtów, różnic i podobieństw. Dzięki nawiązaniu i pogłębieniu kontaktu z psem, dziecko czuje się pewniej, łatwiej nawiązuje kontakty społeczne, poprawia komunikację, zdobywa nowych przyjaciół. Na aktywność fizyczną dziecka wpływają różnego rodzaju zabawy. Wykorzystuje się tu fakt, że dzieci z autyzmem, mające problem z nawiązaniem kontaktu, z większą łatwością nawiązują więź z psami. 
 W przedszkolu do którego uczęszcza Karolek dogoterapia prowadzona jest z udziałem czarnej suczki rasy labrador retriever, która wabi się Barsa.




 

3 komentarze:

  1. dzień dobry mam na imie Ania i Jestem studentka II roku fizjoterapii II stopnia Tematem mojej pracy magisterskiej jest „Dogoterapia jako terapia wspomagająca rehabilitacje u dzieci z autyzmem" chciałabym zapytać czy mogłabym do Pani przesłać swoją ankiete która przybliżyła pomoc psa w rehabilitacji Karolka. Moj kontakt annaszczepanska1@wp.pl z góry dziekuje i podrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam ja tez jestem studentką i pisze prace o wplywie dogoterapii na dzieci z problemami i mialabym prosbe czy moglabym o to samo poprosic bylabym bardzo wdzieczna podaje mojego maila: danka_miera@wp.pl Z gory dziekuje pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń