Zajęcia te oddziaływają na sferę
emocjonalną, sprzyjają eliminowaniu agresji i autoagresji, kształtowaniu
pozytywnych emocji, wspomagają rozwój empatii i samoocenę. Zajęcia z udziałem
psa wpływają na koncentrację uwagi, rozwój funkcji poznawczych, pobudzają zmysł
wzroku, słuchu, dotyku i węchu. Dzieci biorące udział w zajęciach uczą się
określania związków przyczynowo – skutkowych, rozpoznawania kolorów i
kształtów, różnic i podobieństw. Dzięki nawiązaniu i pogłębieniu kontaktu z
psem, dziecko czuje się pewniej, łatwiej nawiązuje kontakty społeczne, poprawia
komunikację, zdobywa nowych przyjaciół. Na aktywność fizyczną dziecka wpływają
różnego rodzaju zabawy. Wykorzystuje się tu fakt, że dzieci z autyzmem, mające
problem z nawiązaniem kontaktu, z większą łatwością nawiązują więź z psami.
W przedszkolu do którego uczęszcza Karolek dogoterapia prowadzona jest z
udziałem czarnej suczki rasy labrador retriever, która wabi się Barsa.
dzień dobry mam na imie Ania i Jestem studentka II roku fizjoterapii II stopnia Tematem mojej pracy magisterskiej jest „Dogoterapia jako terapia wspomagająca rehabilitacje u dzieci z autyzmem" chciałabym zapytać czy mogłabym do Pani przesłać swoją ankiete która przybliżyła pomoc psa w rehabilitacji Karolka. Moj kontakt annaszczepanska1@wp.pl z góry dziekuje i podrawiam
OdpowiedzUsuńBardzo chętnie :) Pozdrawiam ;)
UsuńWitam ja tez jestem studentką i pisze prace o wplywie dogoterapii na dzieci z problemami i mialabym prosbe czy moglabym o to samo poprosic bylabym bardzo wdzieczna podaje mojego maila: danka_miera@wp.pl Z gory dziekuje pozdrawiam
OdpowiedzUsuń